К упувачите на автомобили по целия свят се връщат към двигателите с вътрешно горене в резултат на промени в политиката, търговски войни и нарастващ скептицизъм относно инфраструктурата и разходите за покупката на електрически автомобил, показа доклад на групата за професионални услуги EY, публикуван във вторник, предава Reuters.
В стремежа си да облекчи продажбите на автомобили с бензинов двигател, президентът на САЩ Доналд Тръмп миналата седмица предложи облекчаване на стандартите за разход на гориво, съответно за нива на отделяните вредни емисии, които бяха прокарани от предшественика му. В същото време очакваме след дни Европейският съюз да обяви, че ДВГ ще остане (под една или друга форма) в продажби и след 2035 г.
Шефът на EY Global Aerospace, Defense and Mobility Practice Leader, Константин М. Гал, коментира, че промените в политиката следват по-бавен от очакваното преход към електрическа мобилност. Същият допълва, че китайските купувачи, въпреки че купуват повече електрически автомобили, се интересуват по-малко от това как се задвижват колите им и повече от дигитализацията.
Докато автомобилните производители насърчават по-бавното изваждане от продажба на колите с изкопаеми горива, обосновавайки това с липсата на достатъчно висок интерес, поддръжниците на пълна електрификация на автопарка твърдят, че бързият преход към задвижвани само на ток превозни средства е необходим за ограничаване на емисиите CO2.
Западните политици наложиха мерки като вносни мита, за да защитят пазарите си от заплахата от силно субсидираните електрически автомобили от Китай, но американските и европейските автомобилни производители сега се изправят пред конкуренцията от китайските хибриди и плъг-ин хибриди.
Цифрите. Половината от купувачите на автомобили в световен мащаб планират да купят нов или употребяван автомобил с ДВГ през следващите 24 месеца, което е с 13% повече от 2024 г., според доклада на EY.
Предпочитанието към електрически автомобили и хибриди е спаднало с 10 и 5 процента съответно до 14% и 16%. Сред потенциалните купувачи на е-коли 36% преразглеждат или отлагат покупките поради геополитически развития, пише EY.